Ekonomi

AB’den Çinli elektrikli araçlara yüzde 38 ek vergi!

Avrupa Komisyonu, Çin’de üretilen elektrikli otomobillere sağlanan sübvansiyonlar nedeniyle başlatılan soruşturma kapsamında alınan kararlar ve uygulamaya giren tedbirlere ilişkin açıklama yaptı.

Çin’e yönelik sübvansiyon karşıtı soruşturmanın başlatılması üzerinden 9 ay geçtiği anımsatılan açıklamada, “Komisyon, Çin’den elektrikli otomobillerin ithalatına geçici telafi edici vergiler getirdi.” ifadesi kullanıldı.

Açıklamada, komisyonun yürüttüğü soruşturmada Çin’deki elektrikli otomobil değer zincirinin haksız sübvansiyondan faydalandığı sonucuna varıldığı kaydedildi.

Hangi markaya ne kadar ek vergi gelecek?

Bu konuda bir çözüm bulmak için Çin hükümetiyle AB arasındaki görüşmelerin yoğunlaştığına işaret edilen açıklamada, “AB’nin endişelerini giderecek, Dünya Ticaret Örgütü (DTÖ) ile uyumlu bir çözüme ulaşmak amacıyla teknik düzeyde temaslar devam ediyor.” değerlendirmesi yapıldı.

Açıklamada, BYD’nin yüzde 17,4, Geely’nin yüzde 19,9, SAIC’in yüzde 37,6, soruşturmada işbirliği yapan Çin’deki diğer elektrikli otomobil üreticilerinin ortalama yüzde 20,8, işbirliği yapmayan diğer şirketlerin ise yüzde 37,6 oranında vergiye tabi olacağı kaydedildi.

Dört ay geçerli olacak

“Bu geçici vergiler, 5 Temmuz tarihinden itibaren en fazla dört ay süreyle geçerli olacaktır.” ifadesi kullanılan açıklamada, nihai vergi kararı için AB üyesi ülkelerin onayı gerektiği aktarıldı.

Karar öncesinde AB, Çin’den ithal edilen elektrikli araçlara yüzde 10 vergi uyguluyordu. Açıklanan son vergi oranları yürürlükteki yüzde 10’un üzerine eklenecek.

Son yıllarda Avrupa ülkelerinde satılan elektrikli otomobillerde Çin üreticilerinin payı hızla yükseliyor.

Çinliler piyasayı ele geçiriyor

Çin’de üretilen düşük fiyatlı ve sübvanse edilmiş elektrikli otomobillerin satışları rakiplerini hızla geride bırakıyor. AB’de satılan elektrikli araçlar içinde Çin markalarının payı 2019’da yüzde 1’in altındayken, son dönemde yüzde 8’e ulaştı. Bu oranın, önlem alınmaması halinde hızlı artışını sürdüreceği belirtiliyor.

Avrupa’ya elektrikli araç ihracatı 2023’te 10 milyar avroya yaklaşan Çin’in benzer segmentlerdeki elektrikli otomobil fiyatları Avrupa’da üretilen modellerin yüzde 20 altında seyrediyor. Çin’de, BYD, SAIC ve Geely gibi markalar ile Tesla ve farklı Avrupa şirketlerinin üretimi bulunuyor.

Avrupa’daki özellikle Fransa gibi bazı ülkelerdeki üreticiler, Çin yapımı modellerin iç pazarlarında hakimiyet kurmasından rahatsızlık duyuyor. Alman üreticiler ise Çin’le ilişkilerin gerilmesinden ve bu pazardaki olası kayıplardan rahatsızlık duyuyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Nurtepe Escort
Halide Edip Adıvar Escort
Göztepe Escort
Aydıntepe Escort
Demirciköy Escort
Suadiye Escort
Şehremini Escort
Cumhuriyet Escort
İslambey Escort
Çamlıtepe Escort
Aşağı Dudullu Escort
Karadolap Escort
Alibey Escort
Fatih Escort
Abbasağa Escort
Güneştepe Escort
Kayışdağı Escort
Keçeci Piri Escort
Parseller Escort
Sultan Selim Escort
Emniyettepe Escort
İnkılap Escort
Ortaçeşme Escort
Hürriyet Escort
Koçullu Escort
Fatih Escort
Bahçeköy Escort
Dereağzı Escort
Güzeltepe Escort
Selimiye Escort
Karaağaç Escort
Kadımehmet Efendi Escort
Yazımanayır Escort
Abdurrahmangazi Escort
İmrendere Escort
Gürsel Escort
Göçe Escort
Demirtaş Escort
Hacımaşlı Escort
Örnek Escort
Cevizlik Escort
Sanayi Escort
Güneşli Escort
Hicret Escort